8 nyomos érv, hogy több leveles zöldség kerüljön a tányérodra

Becsült olvasási idő: 3 perc
Mindannyian tudjuk, hogy bizony több zöldet kellene fogyasztanunk, de talán a következő információk ösztönzőleg hatnak, hogy valóban többet is együnk belőlük. Balogh Edina cikke.
Hirdetés

8 nyomos érv, hogy több leveles zöldség kerüljön a tányérodra

Becsült olvasási idő: 3 perc
Mindannyian tudjuk, hogy bizony több zöldet kellene fogyasztanunk, de talán a következő információk ösztönzőleg hatnak, hogy valóban többet is együnk belőlük. Balogh Edina cikke.

Javítják a szexuális egészséget

Lehet, hogy nem sokan tudják, de a sok leveles zöldség, különösen a cékla zöldje, kitűnő forrása az egyik nélkülözhetetlen ásványi anyagnak, a cinknek. Egy a témában készült tanulmány megállapította, hogy a mérsékelt dózisú cinkbevitel fokozza a férfiak szexuális egészségét, beleértve a szexuális aktivitás hosszabb ideig tartó fenntartásának képességét és a tesztoszteronszint javulását.

Szívbarátok

A leveles zöldeket egy másik alapvető ásványi anyag, a kálium legjobb forrásaiként is említhetjük. A kálium segít szabályozni a szívverést és az idegjeleket. Sajnos a legtöbb ember étrendjében a nagy mennyiségű nátrium miatt – és ebből fakadóan a nátrium káliumot helyettesítő tulajdonságának köszönhetően – a káliumhiány az egyik leggyakoribb tápanyaghiány. Amerikában, néhány becslés szerint, a lakosság 98%-a szenved belőle hiányt. Ennek a hiánynak a kezelése viszont rendkívül fontos lenne, hiszen megoldást nyújthat a szívritmuszavar csökkentésében.

Ha szívbetegségről van szó, mindenképp építsd be a kedvenc leveles zöldedet az étrendedbe, különösen a kelkáposztát, salátát, petrezselymet és a spenótot. Egy, az Atherosclerosis folyóiratban publikált kutatás ugyanis azt mutatta ki, hogy néhány zöldség hatékonyabb a szívbetegség megelőzésében, mint mások.

A magas lutein tartalmú zöldségek, mint a leveles zöldek, különösen előnyöseknek bizonyultak a szívbetegségek megelőzésében és a már kialakult állapot kezelésében. A leveles zöldek tápanyagban gazdagok, többek között B-komplex vitaminokban, mint amilyen a B6 és a B12-vitamin is, és folsav tartalmuk is magas.

Luteinban gazdagok

A leveles zöldek igazi lutein-aranybányák, kiemelten a cékla zöldje, mely a legjobb források közé tartozik, több mint 275 mikrogrammnyi luteintartalmával. A lutein a szem egészségének fenntartásához és a látás megőrzéséhez, valamint a szem betegségeinek megelőzéséhez kiemelten fontos tápanyag. Ami a szem egészségét illeti, kevés étel hasonlítható az olyan leveles zöldekhez, mint a fodros kel, a kelkáposzta és a spenót. Ennek magyarázata, hogy sokféle szemvédő és szemgyógyító tápanyagot tartalmaznak, úgy mint az alfa-karotin, alfa-lipoinsav, béta-karotin, lutein és a zeaxantin.

Védik a csontjainkat

Az olyan zöldségek, mint a kelkáposzta és a spenót nagy mennyiségű alkáli ásványi anyagot tartalmaznak, mint a kalcium és a magnézium. Mindkét ásványi anyag segít a szervezet kémiai egyensúlyát megtartani, így hozzájárul a gyulladások enyhítéséhez és a csontok egészségének javításához.

Jót tesznek a vércukorszintünknek

Az Endocrine Journal folyóiratban megjelent úttörő felfedezés megállapította, hogy az A-vitamin-hiány elősegítheti a cukorbetegség előfordulását. A tudósok megállapították, hogy az A-vitamin nélkülözhetetlen a hasnyálmirigy béta-sejtjeinek megfelelő működéséhez. A béta-sejtek felelősek az inzulin előállításáért, ami segíti a vércukorszint szabályozását. A leveles zöldek felhasználásával elegendő béta-karotinhoz jutunk, amely az A-vitamin prekurzoraként segíti az egészséges inzulinreakciót.

Gyógyítják a májat

A leveles zöldek olyan tápanyagházak, amelyek szinte mindenre jók, így valószínűleg nem lesz meglepő, hogy a máj egészségére is kedvező hatással bírnak. Egy orvosi folyóiratban közzétett tanulmány szerint több leveles zöldség fogyasztása igazoltan javítja a máj zsírsav-profilját. Ez nemcsak a máj egészségét szolgálja és a zsírmáj kialakulásának kockázatát csökkenti, de tisztítja is a májat..

A nyirokrendszer tisztítói

A leveles zöldek, mint például a rukkola, a spenót és a kelkáposzta kiváló nyirokrendszer-tisztítóként is szolgálnak. Sok fontos vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak, amelyek növelik a nyirokrendszerének azon képességét, hogy tisztán és egészségesen tartsa a szöveteket.

Gyorsítják az anyagcserét

Ha a fogyásnak színe lenne, az biztosan zöld lenne. Ez azért van, mert a leveles zöldek olyan tápanyagokkal is el vannak látva, amelyek támogatják az egészséges anyagcserét. Akár salátakeveréket, spenótot, kelkáposztát, mustárzöldet, akár másfajta leveles zöldséget építesz be a táplálkozásodba, ezek mind kiváló vitamin- és antioxidánsforrások, amelyek enyhítik a gyulladásos állapotot, ami a súlygyarapodás és az egyik kiváltó oka is lehet.

Fotók: Pexels

Ha tetszett a cikk, ez is tetszeni fog: kattints, és tudd meg, milyen élelmiszerek tehetik szebbé a bőrödet!

Tetszett, inspirált? Oszd meg másokkal is!

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Hirdetés